Meld je aan voor onze 'Bijspijkersessie Vastgoedrecht' op donderdag 17 april 2025
Op donderdagmiddag 17 april a.s. organiseert ons team Bouw & Vastgoed weer een Bijspijkersessie Vastgoedrecht. Tijdens deze bijspijkersessie bespreken wij – speciaal voor vastgoedeigenaren, beheerders, makelaars en verhuurders – de belangrijkste topics op het gebied van het vastgoedrecht van dit moment.
Topics die aan bod komen:
Nieuwe tijden, nieuwe regels: ontwikkelingen huurrecht van woonruimte
Het huurrecht van woonruimte is de afgelopen tijd ingrijpend veranderd. Zo is vanaf 1 juli 2023 de Wet goed verhuurderschap van kracht. Verder zijn op 1 juli 2024 de Wet betaalbare huur en de Wet vaste huurcontracten ingegaan. Tijdens de bijspijkersessie staan wij kort stil bij deze ontwikkelingen op het gebied van het huurrecht van woonruimte. Ook zullen wij ingaan op de uitspraak van de Hoge Raad van 29 november 2024 over de toelaatbaarheid van huurprijswijzigingsbedingen in (model)huurovereenkomsten voor geliberaliseerde woonruimte. Het mag duidelijk zijn dat deze ontwikkelingen de noodzaak onderstrepen om huurcontracten kritisch onder de loep te nemen en aan te passen waar nodig. Daarnaast stippen wij tijdens deze bijeenkomst een aantal aandachtspunten aan waarmee je rekening moet houden bij (de voorfase van) een procedure tot ontbinding van de huurovereenkomst en ontruiming van de gehuurde woonruimte.
Perikelen rondom de beëindiging van de huur van een ‘230a-bedrijfsruimte’
Een bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW wordt vaak ook wel ‘overige bedrijfsruimte’ of ‘de restcategorie’ genoemd. Dit terwijl veel gehuurde bedrijfsruimten onder deze categorie vallen – denk hierbij bijvoorbeeld aan opslagruimte, kantoorruimte en fabrieken – en deze ‘restcategorie’ daarmee van groot belang is. Tijdens de bijspijkersessie bespreken wij waar je als verhuurder en als huurder aan moet denken bij de beëindiging van een dergelijke huurovereenkomst. Hoe pak je dit als verhuurder het beste aan? Welke mogelijkheden heb jij als jouw verhuurder de huur van een zogenoemde 230a-bedrijfsruimte opzegt?
Netwerken & lunch
Zoals je van ons gewend bent, is er weer alle gelegenheid om vragen te stellen en onder het genot van een broodje te netwerken. Uiteraard kan je jouw vragen ook voorafgaand aan de bijeenkomst aan ons toesturen.
Online deelname
Is de reisafstand te groot om fysiek aanwezig te zijn? Dan kan je ook online aan de bijeenkomst deelnemen. Mocht je de bijspijkersessie online willen bijwonen, laat ons dat dan bij de aanmelding weten en geef daarbij jouw emailadres en telefoonnummer door waarop je tijdens de bijeenkomst (rechtstreeks) bereikbaar bent.
Praktische informatie en programma
Datum: donderdag 17 april 2025
Locatie: Bierman Advocaten, Laan van Westroijen 4 in Tiel
Ontvangst: vanaf 11.30 uur met koffie
Aanvangstijdstip: 12.00 uur
Pauze: 12.45 uur (met broodjes)
Einde: 14.00 uur
Mocht je één of meerdere collega’s en/of relaties willen meenemen, dan zijn zij uiteraard ook welkom.
Heb je nog vragen over de bijeenkomst, neem dan contact op met Karel Boersma via het mailadres boersma@bierman.nl of via het telefoonnummer 0344 – 677188.
Graag tot dan!
Bierman Advocaten wil graag haar kennis en ervaring delen met relaties die dagelijks in de bouwpraktijk werken. In dat kader wordt deze informatiebijeenkomst kosteloos aangeboden.